Zadania 2 dla klasy I B i I D

 

1.     

Przerysuj powyższy rysunek i opisz zbiory Y, R i G stosując symbole działań na zbiorach: .
Przykład:
.

2.     Oblicz:

3.     Oblicz:

4.     Wyrażenie

sprowadź do najprostszej postaci i oblicz jego wartość dla
.

5.     Rozwiąż równanie:

6.     Suma dwóch liczb wynosi 5, a różnica ich odwrotności równa się iloczynowi odwrotności tych liczb. Znajdź te liczby.

7.     Mamy liczbę naturalną trzycyfrową. Suma jej cyfr jest równa 9, cyfra dziesiątek równa się średniej arytmetycznej cyfr setek i jedności. Gdy do tej liczby dodamy 198, to otrzymamy liczbę utworzoną z tych samych cyfr zapisanych w odwrotnej kolejności. Co to za liczba?

8.     Podaj moc zbioru . Zbiór N (liczb naturalnych) n=0, 1, 2, 3, … Moc zbioru to ilość elementów w zbiorze, zapis 3|n oznacza, że liczba n dzieli się przez 3. Wypisz elementy zbioru A.