Zadania 2 dla klasy I B
i I D
1.
Przerysuj
powyższy rysunek i opisz zbiory Y, R i G stosując symbole działań na zbiorach: .
Przykład: .
2. Oblicz:
3. Oblicz:
4. Wyrażenie
sprowadź do najprostszej postaci i oblicz jego wartość dla .
5. Rozwiąż równanie:
6. Suma dwóch liczb wynosi
5, a różnica ich odwrotności równa się iloczynowi odwrotności tych liczb.
Znajdź te liczby.
7. Mamy liczbę naturalną
trzycyfrową. Suma jej cyfr jest równa 9, cyfra dziesiątek równa się średniej
arytmetycznej cyfr setek i jedności. Gdy do tej liczby dodamy 198, to otrzymamy
liczbę utworzoną z tych samych cyfr zapisanych w odwrotnej kolejności. Co to za
liczba?
8. Podaj moc zbioru . Zbiór N (liczb
naturalnych) n=0, 1, 2, 3, … Moc zbioru to ilość elementów w zbiorze, zapis 3|n
oznacza, że liczba n dzieli się przez 3. Wypisz elementy zbioru A.